یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

خرج‌تراشي «اينترنتي» گوشي‌ براي مشترک

گوشي هوشمند

جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۱:۰۰


برخي مشترکان از ديدن هزينه اينترنت در قبض موبايل و از اين همه اينترنتي که مصرف کرده‌اند تعجب مي‌کنند حال آنکه گوشي‌هاي هوشمند براي بروز رساني برنامه‌ها به صورت خودکار به اينترنت متصل مي‌شوند و هزينه‌تراشي مي‌کنند.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس تلفن‌هاي هوشمند رفته رفته با افزايش اقبال مشترکان تلفن‌همراه روبه‌رو شده‌اند و موضوع به روز رساني برنامه‌ها در اين گوشي‌ها به نوعي به يکي از دردسرهاي آنها نيز تبديل شده است.

موضوعي که بعضا باعث نارضايتي کاربران اين گوشي‌ها مي‌شود به روز رساني خودکار برنامه‌ها در گوشي‌هاي هوشمند است. ذات وجود اين ويژگي بد نيست، بدي اتفاق از آنجا ناشي مي‌شود که کاربر با ويژگي‌‌هاي گوشي هوشمند خود آشنايي لازم را ندارد.

در برخي گوشي‌ها برنامه‌ها براي به روز رساني خودکار به اينترنت متصل مي‌شوند و اطلاعاتي را براي اين به‌روز رساني ارسال و دريافت مي‌کنند که اين کار براي مشترک هزينه‌تراشي مي‌کند، بدون اينکه مشترک از اين روند مطلع باشد.

به اين دليل مشترک با افزايش قيمت قبض موبايل مواجه مي‌شود و زماني که هزينه استفاده از اينترنت را در قبض خود مي‌بيند از اين همه اينترنتي که استفاده کرده تعجب مي‌کند.

اين نارضايتي که به کرّات براي دارندگان گوشي تلفن‌همراه رخ داده است، در يکي از نشست‌هاي خبري مدير عامل اپراتور اول تلفن همراه نيز مطرح شد و حتي شخصي پيشنهاد داد: همانند مکالمات که براي جلوگيري از ايجاد هزينه‌هاي ناخواسته، در صورت قطع نکردن مکالمه تماس پس از يک ساعت از شروع مکالمه قطع مي‌شود، سرويس اينترنت همراه نيز داراي زمان قطع خودکار باشد که البته اين پيشنهاد حتي نظر افراد حاضر در نشست را نيز جلب نکرد.

اما اخيرا يکي از اپراتورهاي تلفن‌همراه اين موضوع را به مشترکان خود اطلاع‌رساني کرده است.

همراه اول در يک اطلاع‌رساني عام پيامکي به مشترکين خود اعلام کرده: تلفن‌هاي همراه هوشمند به منظور بروز رساني خودکار برنامه‌ها بدون اطلاع شما به اينترنت متصل شده و باعث افزايش هزينه شما مي‌شوند. در صورت عدم نياز اين گزينه را در تنظيمات گوشي‌ تلفن‌همراه خود غير فعال کنيد.

با توجه به اينکه امکاني براي قطع خودکار اينترنت همراه در شبکه اپراتور قابل پيش‌بيني نيست و نيز با توجه به افزايش استفاده از اين نوع گوشي‌ها بهترين و قطعي‌ترين راه براي پيشگيري از ضررهاي احتمالي وصل شدن خودکار گوشي به اينترنت همراه، غير فعال کردن اينترنت همراه در مواقع عدم نياز است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو